Blogger Widgets

Friday 29 March 2013

TAK BLEH SABAR DAH..

AS SALAM.. Sugulnya hari2 aku ketika ni.. xtaw la samada keputusan aku untuk meninggalkan E-mola Furniture ni btul atau tak... Ikutkan rasa sakit hati, marah tu melebihi rasa kesian pada bini bos aku ni.. tiap2 hari kene marah di bos.. Jenis aku, tu hak dieorg laki bini nak gado ke pe... Tp kadang2 nek serabut jugak kalau dah hari2 duk bergado depan staf.. Aku yang ade telinga ni terpakse la menadahkan telinga plak dengar luahan dari kak sah (isteri bos)aku xkisah dia nak luah kat aku ke pe.. bg aku.. kalau tu bley buatkan die lepaskan stress die langsung aku xkisah.. Dalam bab marah memarahi ni jgk, aku pun turut serta kena dgn bos.. silap kecik diperbesar-besarkan macam gunung berapi... yang aku tak tahannya.. setiap kesilapan yang aku buat tu xbleh ke ckap dengan cara yang berhemah ckit.. nak kate xde pelajaran, dengar2 takat u.. tapi etika dengan pekerja langsung xde... aku tahu lah dia tu bos... tapi kalau bos pun, xbleh eh tegur dengan cara yang membina sikit, bkn dengan cara nk marah2 org je mcm tu.. bt aku mcm tu makin down la aku buat kerja.. Banyak silap la jadinya.. Problem gaji pula, aku rasa takat Rm600.00 tu kat mane2 insyaAllah ade lagi.. yang penting, hati perut kepala aku ni xla tiap2 hari duk tencen dgn bos.. yang aku geramnya, bila die xpuas hati dgn aku, die bgtaw kat staf len n kat Kak Sah.. pastu, hak staf tu plk jadi tukang penyampai berita pe yang bos xpuas kat aku.. bila aku tanye, bos sruh sampaikan ke? xde plak die kate bos tlg sampaikan.. batu api la katekan.. mulut die plk lebih2.. tali barut pun sume ade lah.. nak tunjuknye xpuas hati die tu kat aku kat staf len... pe jenis bos ntah mcm ni... Trus tranglah, bagi aku, bos macam ni xperlu nak hormat2 sgt lah.. Ego je lebih.. cukuplah kalau kite buat kje hk die sruh je.. Hbis time kerja, balik. Aku rasa, aku lebih hormatkan bini die drpd die.. nak bagi orang hormat kte, bkn dengan cara marah2, herdik2 orang mcm tu.. nk ajar org bkn dengan cara puaskan hati sendiri, pk jgk perasaan org len.. baru la orang hormat kita.. so, jadi lah manusia yang berhemah sikit.. jage etika, jage hubungan majikan dengan pekerja.. bknnye masuk ofis, duk kje sound2 org je kerjanya..Kesilapan yang boleh diperbaiki, kte perbaiki.. xperlu nak tinggi2 kan suara.. kteowg bkn pekak pun.. ntah2 diri sendiri yang pekak xtaw la duk jerit2 je bercakap.. p/s : Kepada Kak sah, Na mtk maaf byk2.. bkn niat na nak menyusahkan Kak Sah.. Tp na dah xthn duk kat sini lagi.. Ade je benda Na buat xmemuaskan hati bos.. Ape na ni teruk sgt ke? skarg.. Na pergi tanpa inform kat Kak Sah bkn bermaksud Na nak biadap dgn kak sah.. tapi ini lah yang Na nk bgtaw ble Na betul2 dah bersikap biadap dengan bos macam dia slalu tuduh Na biadap dengan dia selama na kerja kat sini.. Semoga Kak sah dapat cari Staf yang memuaskan hati bos. tp bukan macam Na yang selalu buat silap n berkelakuan biadap ni.. Harap Kak sah dapat maafkan Na..

No comments:

Post a Comment