Blogger Widgets
There was an error in this gadget

Wednesday, 5 June 2013

Enough...

Hari ni sebenarnye ade 3 post.. wow.. tbe2 je kan.. haha.. tangan ni duk gatal sgt nak menaip hari ni..xtaw la npe.. xpe lah.. Sekadar luahan hati yg xterluah di lidah.. tapi terluah kat cni.. huhu. Hari ni hari kedua da duk kat rumah & dua hari jugak berhenti kerja.. kputusan brenti kerja ni dah 2 bulan lepas.. tapi asyik2 xjadi.. ha.. kali ni memang betul2 jadi la.. bukan mimpi2 ngeri dah.. haha. ENOUGH.. sampai disini saja pengalaman yg xberapa nak dijadikan pengalaman la sepanjang kerja kat situ.. Memori indah? langsung tiada.. dah cukup segala kata2 sindiran, cacian yang diterima selama 5 bulan bekerja kat situ.. selalu org ckap, kerja dengan org cina ni payah.. die xpaham kita.. tapi pemahaman mcm tu rasenye patut dihapuskan.. sepanjang 5 bulan bekerja di bawah org melayu ni.. xde pape yg dapat.. yg dapatnya cume rase xpuas hati..makian yg diterima.. bekerja mcm nak mati pun, die xkan tengok pe yg dah kte buat.. still kate kte xtaw ape2.. padahal yg xtaw ape2nye adalah diri die sndiri.. yg xtaw menilai.. jauh lagi nak hargai ape yg kte dah buat untuk die.. Ini lah org melayu.. ble dah rase senang sikit, lupa asal usul..mula berjalan berdongak ke langit.. kononnya yg paling kuat adalah die.. yg paling pandai adalah die.. mentang2 die yg bayar gaji, pekerja2 ni diibaratkn org suruhan & kuli batak die.. org melayu mcm ni la membuatkan org melayu kte mundur hari demi hari.. sering menindas antara satu same lain.. yang di fikrkannya.. adalah untung semata-mata..langsung die x fikir.. semua keuntungan yg diperoleh tu adalah hasil pertolongan org lain jugak..kalau nk rapkan die seorang yg handle.. jawapnye lingkuplah semuanya.. coz pe.. semua kerja office tu pekerja yg buatnya.. die juz bagi arahan.. silap sikit, dah jadi macam org xbetul duk tengking2 org. Padahal, semua tu bleh satel.. Hari tu, 3hari baru dapat gaji.. dapat plak gaji xcukup.. lepas tu, nak naikkan lagi gaji memang tak la jawabnye.. xpelah.. yg penting kat cni.. "aku xkan halalkan gaji aku tu sampai ble2.. bawak lah nak pergi ke mekah ke pe dgn duit tu ye.. kau makan lah duit tu kenyang2 ye.. biar kembong bulat perut kau nanti" hurm.. marah ni..marah ni.. :-/

No comments:

Post a Comment